Reklamasjon

Forutsetninger for å få behandlet reklamasjonen hos Sisu Produkter

  • Reklamasjonsskjemaet må være fullstendig utfylt og sendt oss senest 30 dager etter oppstått skade/havari.
  • Maskinen må være solgt til sluttbruker for under ett år siden.
  • Maskinen må være korrekt brukt ifølge instruksjonsbok
  • Ved betydelige skader, skal Sisu Produkter AS underrettes før reparasjon igangsettes,
    dvs. når den forventede kostnaden til reservedeler og reparasjon overstiger 10% av maskinens nettopris til forhandler

Forhandlers ansvar:

  • Det er forhandlers ansvar å levere produktet i funksjonsmessig stand til sluttbruker.
  • Det er forhandlers ansvar og oppgave å utføre garantireparasjoner:
    – mindre servicemessige småreparasjoner, og etterjusteringer utføres og dekkes av forhandler
    – større garantireparasjoner må alltid avtales på forhånd med reklamasjonsansvarlige hos oss
  • Utskiftede deler oppbevares av forhandler i 3 mnd etter innlevert reklamasjonsskjema. Returneres kun til Sisu Produkter AS ved oppfordring

Følgende må utfylles av forhandler på reklamasjonsskjema:

  • Reklamasjons skjema finnes på Sisu.no eller henvendelse Sisu som returneres pr. e-post sammen med dokumentasjon
  • Chassis nr. på maskinen.
  • Dato på når maskinen er solgt til sluttbruker.
  • Dato for skade og reparasjon.
  • Hvor mye har maskinen vært i bruk og skadens forløp
  • Hva sluttbruker tror årsaken kan være og evt. hva forhandler tror årsak kan være
  • Hvilke deler som er medgått til reparasjon og som skal erstattes med henvisning til fakt.nummer.
  • Hva som kreves dekket av arbeidskostnader

Vedlegg til reklamasjonsskjemaet

  • Fakturakopi av den kjøpte maskinen/ekstrautstyret
  • Fakturakopi av alle deler som er kjøpt ifb. med reklamasjonen
  • Bilde dokumentasjon

SISU Produkters ansvar:

  • Tilbakemelding gis til forhandler snarest mulig, senest 30 dager etter mottatt reklamasjonsskjema
  • Vi dekker godkjente arbeidskostnader med kr 400,- pr. time.
  • Vi dekker defekte deler ved godkjent reklamasjon
  • Alle godkjente reklamasjoner krediteres forhandler
  • Faktura på reklamasjonen godtas ikke.

Reklamasjonsskjemaet finner du HER